sample

KAJAKGÉPÜNK előnyei

ÉPÍTÉSI BLOG BEJEGYZÉSEK


Biztos sokan vannak, akik inkább evezni szeretnek, mint kajakozni. Nálam ez fordítva van. Szerintem a kajakozás és a kerékpározás egymást kiegészítve jobb, mint az evezés önmagában. Ráadásul mindkettőben arra nézünk, amerre megyünk. Szóval a lábunkat a biciklivel járatjuk inkább. A többire ott a kajak. Utóbbi mozgási struktúrája kimondottan férfiaknak való. Persze ez általában igaz mindenre, ami jelentős erőkifejtéssel jár. Végül az evezés okozhat csonttörést, ha túlzásba viszi valaki a kajak ezzel szemben egészen másképp hat a csontrendszerünkre.

Kajakgépünk előnyei



DINAMIKUS ELLENTERHELÉS

Verseny rendszer / 2024.01.02

Aki sokat evez, pontosan ismeri, hogy a vízben a sebességgel arányosan egyre nehezebb az erőkifejtés. Ezt a változó terhelési erőt jelenleg a világon egyetlen eszköz sem tudja szabályozni a miénken kívül. A levegő ellenállásos evezőgépek vagy a víz keringésűek, de még a mágneses elven működőek is csak egy beállítással üzemelnek. Ezekkel, ha valós vízi körülményt szeretnénk meg kellene kérni valakit, hogy a gyorsulásunkkal arányosan egyre feljebb tekerje az ellenállást. Tehát a miénkhez hasonló változó ellen terhelésű villanymotoros elven a kerékpár versenygépek működnek mindössze, darabonként több tízezer EUR értékben. Például: Német SRM Smartit, Svéd Monark, Német Cyclus, ezek darabonkénti ára 5-20 ezer EUR.

KIS KARBANTARTÁSI IGÉNY

Lánc és kötélvezetés / 2024.01.03

Az edzőtermi berendezések közül a kötél vezetéses berendezések nagyobb terhelések esetén erősen karbantartás igényesek. Ezt kevesen tudják. A fokozott teljesítmény kötéllel csigákon átvezetése (különösen ott ahol a mozgási szög megtörik 90+ fokkal) gyors elhasználódáshoz vezethet. Nálunk a mozgási energia lapos szögben kerül át a csigákon jellemzően 10 fokos szögben. Ez nagyon strapabíró rendszert eredményez. A végső erő átalakítás pedig lánccal történik, ami a legnagyobb erőknél is szinte elhasználhatatlan. Több evező gépnél ez kötéllel van megoldva, ami ha erősen terhelik, hamar elkophat és szakember kellhet a cseréjéhez.

KÖNNYŰ SZERKEZET

Vas helyett alumínium / 2024.01.04

Az evezőgépek mechanikus felépítésének elsődleges anyaga jellemzően a vas. Ez strapabíró, olcsó anyag viszont jelentős a fajlagos tömege. Egy-egy vasból épített evezőgép elérheti a 40-60 kilogrammos súlyt is. Ennek szállítása sokszor nehézségekbe ütközhet. A mi berendezésünk ezzel szemben alumíniumból épül fel. Így a végső tömeg 19 kiló körül mozog mindössze. Ezzel gyakorlatilag normál postai csomagban is kézbesíthető a kajakgépünk. Előszerelt állapotban.

FORGÓ ÜLÉS

Versenysport / 2024.01.05

A kajak sportban a versenyzők szabályos evezési technika esetén jelentős csípő elfordulással dolgoznak. Ezt könnyíti meg a forgó sport ülések használata. A mi készülékünk tudtommal az egyetlen a piacon, ami ilyen elfordulásra képes ülést használ. Aki ezzel gyakorol az már az első perctől képes megszokni azt, hogy a kakajakozás lábbal indított elfordulással is együtt jár.